Tvoříme z pryskyřice

července 20, 2023

 Na dlouho očekávané tvoření z pryskyřice konečně přišel čas :-)

Díky spolupráci s e-shopem Barvy-na-drevo.cz jsem si mohla odškrtnout další řádek ze seznamu splněných "tvořících" technik. Ačkoliv mám už vše potřebné nějakou tu dobu doma, k odlévání jsem se dostala až teď, jelikož práce s takovým materiálem vyžaduje nejen nějaký ten čas, ale taky vytvoření pracovního místa (tedy "domova" ) bez dítěte... :-) 

Co jsem vytvářela? Podtácek, svícen a záložku.


Obtížnost: středně těžké

Co potřebujeme :

  • Pryskyřici (složka A)
  • Tvrdidlo (složka B)
  • Modrá barva (pigment)
  • Nádoba na míchání + lžíce + špejle (já použila plastový konec z lahve viz.obrázek)
  • Silikonové nádoby na tvoření
  • Zdobení (sušené květy, mušle, různé písky, kamínky...)


Při tvoření prosím dodržujte pár nepsaných pravidel: S pryskyřicí i tvrdidlem pracujte ideálně venku, nebo v dobře větratelné místnosti, garáži apod. Používejte rukavice a ideálně i brýle. Zamezte styku nejen s kůží, ale i oblečením...

Pokud tvoříte poprvé, doporučuji objednat balíček TADY, kde objednáte rovnou pryskyřici i s tvrdidlem, navíc zde najdete podrobný popis nejen k tvoření, ale i ředění, super je i pár ukázek pro inspiraci. Té totiž není nikdy dost.
TIP: Podle typu tvoření můžete zvolit i pigmenty na dobarvení. Já mám pro dekor moře zvolenou modrou. Tu můžete, stejně jako spoustu dalších, též objednat TADY.


Nejprve si připravte nádobu, ve které budete míchat pryskyřici s tvrdidlem. Udává se poměr 10:3, ale doporučuji přidat ještě jeden díl tvrdidla. To pak nechte nejméně půl hodinky odstát, "vybublat". Dále si připravte silikonové formy a předběžně si vyzkoušejte co a jak do formy zakomponujete. Prostě jak bude váš výrobek vypadat. (Pokud nemáte vysokou formu, nemusíte odlévat na vícekrát).

Nakonec opatrně zalévejte a v této fázi ještě různě hýbejte se zdobícím materiálem. 
TIP: Jak jsem psala, pro efekt moře jsem přidala pár kapek modrého pigmentu. Tuto směs jsem nalila pouze z jedné strany formy. Použít můžete samozřejmě i pouze modrou pryskyřici, vše je jen na vaší fantazii.


Nastává poslední fáze a tou je tvrdnutí. Udává se 24 - 48 hodin. Po posledních úpravách už s žádnou formičkou nehýbejte. Jak poznám, zda už je hotovo? Já vždy kontrolovala střed, jestli je ještě "lepkavý". 
Nakonec vyklopíte své výtvory 



Co vy a pryskyřice? Tvořili jste? Nebo se zatím jen chystáte? Já tedy musím říct, že jsem nadšená a to nejen proto, že mám teď krásné dárečky k Vánocům :-)
Návod pro vás připravila 



You Might Also Like

24 komentářů

  1. Teda, ty jsi šikovná! Moc se ti výtvory povedly :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Domčo, už se chystám podívat co je nového u tebe 😊

      Vymazat
  2. Krásné výrobky. Vidím v nich využití v uchování památek z dovči či výletů-kamínky, mušličky, listy,..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně to byl můj záměr, ještě bych ráda zkusila zalít papír, jak to dopadne a tím pádem rovnou zalévat "památky"

      Vymazat
  3. zkušenost nemám, ale vypadá to opravdu krásně :) povedlo se :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba až budeš mít někdy dlouhou chvíli, Karamelko... Hezký víkend přeji

      Vymazat
  4. Krásné! Obzvlášť ten stojánek na svíčku. Ten je vyloženě půvabný :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám v plánu koupit i větší formy, právě na svíčku, potom ve vánočním provedení budou určitě taky super! Díky za krásná slova chvály

      Vymazat
  5. To je nádherné! Jsi šikulka :)

    OdpovědětVymazat
  6. To je perfektní! Krásné výrobky, tím spíše, že se jednalo o první tvorbu s pryskyřicí. Nejvíce mě zaujal svícínek, ta kombinace se sušenými květinami je nádherná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám tu nakoupeno spoustu věcí, které jsem si připravovala v rámci tohohle tvoření, ale ty sušený macešky mají prostě své kouzlo ♥ vid?

      Vymazat
  7. Jsi šikovná, vypadá to nádherně!

    OdpovědětVymazat
  8. Janino, tvé tvoření mě posunulo o spoustu let zpět. Pryskyřici - dentacryl mi ukázal kdysi táta a pak se děly věci :o) Zalévala jsem do něj kytičky, tvořila takové neumělé šperky... Tvé tvoření je moc krásné, hlavně ta záložka se mi líbí.
    Opravdu moc hezké!
    Přeji pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to je krásný příběh... Věděla jsi, že právě vzpomínky budují část naší kreativní stránky v mozku? 🥰 Děkuji a přeji krásný víkend

      Vymazat
  9. Páni, to se ti opravdu povedlo :) To budou krásné dárky k Vánocům. Já s pryskyřicí zatím nikdy nepracovala. A upřímně se toho i bojím :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, není to úplně jednoduché, namíchat, navíc ne úplně bezpečný materiál, ale jak se ti to jednou povede, půjde to samo a myslím, že tě to bude i bavit

      Vymazat
  10. Vypadá to nádherně! Tuhle techniku jsem hodně viděla u šperků, ale vyrobis si záložku anebo mističku - to je úplně jiný level! Děkuju moc za inspiraci, tohle píšu na seznam, co musím určitě zkusit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že pak uvidím nějaký report! Budu se moc těšit

      Vymazat
  11. Páni, to je krása. Pryskyřici už chci taky pěkně dlouho vyzkoušet. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že tahle možnost kreativního tvoření zajímá snad každého. Viděla jsem stovky videí, nápadů, inspirace a stejně jsem nakonec "vařila z vody" ikdyž myslím, že se to nakonec povedlo

      Vymazat

Jsem moc ráda, že jste si udělali čas na čtení mých článků!

Veškerý materiál na těchto stránkách je chráněn autorským zákonem, Copyright Janina Pálková

Translate