Tvoříme z šípků

října 14, 2022

 Nedávno jsem byla šípkách, protože jsem vám chtěla ukázat něco nového a co třeba ani není tak všední jako většina podzimních dekorací. Přiznávám, že jsem všechno dělala poprvé a tak trochu experimentovala a vychytávala, takže žádné vedlejší efekty by se dostavit neměly :-)

Než začnete, nasbírejte aspoň půl tašky šípků (přesně řečeno šípky z růže šípkové),  a vybírejte ty tvrdé, čerstvé. Pokud se při zmáčknutí rozpadají, zkuste najít jiný keř. Tvoření z měkkých,  starých, nebo nahnilých šípků by vám bylo k ničemu.

Zamrzlé šípky vypadají skvěle i v zimních dekoracích .... Jak na ně se dozvíte v článku

Šípková srdíčka

Obtížnost: Lehké

Na výrobu si připravme: 

  • Nůžky 
  • Vázací drát
  • Hřebík a kladívko a nějakou podložku (třeba kulatinu)
  • Mašle ideálně ve venkovském stylu, popřípadě červené, bílé...
 Začněme s odvázáním drátku a vyzkoušení jeho délky tím, že si jen na oko vymodelujeme srdce, tak velké jak se nám bude líbit. Poté si připravíme šípky. Ty jak jsem psala, v jsou v ideálním stavu takovém, že do jejich prostředka natlučete hřebík, abyste udělali dírku skrz. (Opravdu jsou tak tvrdé, že je drátkem nepropíchnete) Po tom co si připravíte hromádku šípků, můžete začít "navlékat" šípky jako korálky. Až budete mít požadovanou velikost srdíčka plnou, zhruba uprostřed si vytvarujte dolní špičku srdíčka a na koncích si nechte volné konce abyste je "spletli" dohromady. Konce ve finále schováme mašlí. Dobré je mít i nějakou tenkou stuhu, nebo třeba jutový provázek a udělat si ještě ouško na pověšení. Záleží na vás, kam si srdíčko dáte, nebo pověsíte. Já ho dávala jako dárek, proto jsem volila i ouško na pověšení.


Věneček z šípků

Obtížnost: Velmi lehké

Na výrobu potřebujeme pouze vázací drátek a dlouhé šlahouny šípků (ideálně ty s více plody, ne úplně holé)

Tady není úplně moc co vysvětlovat. Šlahouny stočíme do kruhu a rozverné větvičky připevňujeme ke kruhu drátkem. Obmotáváme dokud se nám nezdá, že je věneček holý. Nakonec můžeme navázat do prázdných míst jen malé větvičky šípků i lístky a doladit detaily. Popřípadě dostříhat, zaplést... Nakonec nezapomeňte na ouško, které můžete navázat z použitého drátku.


TIP:Pokud vám nějaké ty šlahouny s šípky zbydou, můžete si z nich pomocí drátu vytvořit krásnou přírodní girlandu na stůl, dát část do vázy, nebo jen tak do prostoru k podzimním dekoracím...


Zamrzlé šípky

Obtížnost: Lehké

Na výrobu si připravme:
  • cukr
  • tekuté lepidlo (já použila Herkules)
  • štěteček
  • větvičky s šípky
Kdysi jsem někde zahlédla tuhle krásu a už dlouho se na ni chystala. Zamrzlé šípky vytvoříme velice jednoduše a to tak, že si celé větvičky potřeme lepidlem a pak je v mističce obalujeme v cukru. Zkoušela jsem i větsí krystaly soli, pro výraznější efekt, ale opadávaly, takže ty nedoporučuju :-) Odkládáme na noviny a necháme plně zaschnout. Nakonec oklepeme a můžeme vkládat do vázy...
PŘED                                                                                                                                   PO


Líbí? Vyzkoušíte?

    Vaše



You Might Also Like

43 komentářů

  1. Ty zamrzlé šípky jsou úžasný nápad a moc se mi líbí i ten věneček :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Peťo, věřím, že ještě nějakou tu parádu doma udělají

      Vymazat
  2. Líbí se mi ta vychytávka s cukrem😃 věneček jsme měli loni na dveřích a vydržel fakt dlouho! Super tipy!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já přiznávám, že jsem měla obavu, z té jejich výdrže. Myslím, ale, že ve finále záleží na tom, jak čerstvé použiješ

      Vymazat
  3. Janino, planou růži mám na zahradě, nechávám si ji právě kvůli šípkům, které mám na stole v pergole v dekoraci. Vidím na ni z kuchyňského okna :o) Mrazit je nebudu, ale tvé nápady se mi moc líbí!
    Přeji hezké podzimní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také máme jednu na zahradě u maminky, ale v poslední době jsme ji nenavštívili, takže jsme se prošli po našem Prokopáku :-) Dekorace musí být skvělá, ono v jednoduchosti je krása...

      Vymazat
  4. Líbí moc....nádherné podzimní dekorace. Přeji hezké dny. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji, jsem moc ráda, že se líbí :-) I já přeji krásný podzímní týden

      Vymazat
  5. Tak to jsou naprosto boží nápady. Hrozně mě mi líbí všechny tipy na výtvory. Jednoduché a přitom tak krásné :) Nejvíc se mi líbí asi věnec :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věnec jsem si zamilovala hned jak vznikl, je v něm kus podzimu, ale i takové nostalgie prvních chladných dnů

      Vymazat
  6. Nádherné podzimní dekorace, které do tohoto období naprosto krásně zapadají. :) Moc se mi to líbí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, šípky jsem letos nasbírala ve velkém a tak uvidím co mi zbyde na zimu :-) třeba vás s nima ještě překvapím :-)

      Vymazat
  7. Podzim si letos moc neužiju, tak aspoň takhle zprostředkovaně :-) Zamrzlé šípky jsou moc krásné!

    OdpovědětVymazat
  8. To je krásne😍😍 určite niekedy vyskúšam

    OdpovědětVymazat
  9. By mě ani nenapadlo, kolik se toho dá z šípků vymyslet, krásné výtvory :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě je toho ještě mnohem více :⁠-⁠) a to nemluvím o tom jak úžasné jsou šipky jako potravina

      Vymazat
  10. Všechno je to hezké a skvělé nápady. Já jsem ze šípků nikdy nic netvořila, ale třeba jednou budu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Třeba jednou uvidím něco šípkového ve stories? :⁠-⁠)

      Vymazat
  11. To je krásné, Jani. Díky za inspiraci. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě není zač, já děkuji za tvou návštěvu i milý komentář

      Vymazat
  12. Love these ideas! The wreaths look beautiful.
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpovědětVymazat
  13. Úžasný nápad,moc se mi líbí.Šípků je letos hodně

    OdpovědětVymazat
  14. Skvělý nápad :) Já sama po šípkách venku pokukuju, moc se mi líbí jako podzimní dekorace :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je mám doma jednak jako krmení pro činčilky, ale i na přípravu čaje, takže tvoření s jejich pomocí bylo skvělým bonusem Domí

      Vymazat
  15. Tak to je krásné :) nejvíce se mi líbí zamrzlé :)

    OdpovědětVymazat
  16. Moc pěkné tvoření. Šípky nadělají parády i jen tak.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  17. Věnec je nádherný a dost mě zaujaly ty zmrzlé šípky :-)

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
  18. Tak ten věnec je překrásný! ❤️✨ Ráda bych taky něco vyrobila, mám doma plno šípků, které jsem sbírala na čaj, ale už ho nemůžu v čaji ani cítit, jak ho bylo moc. 😂 Takže na výrobu je ideální 😍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže už ti nic nebrání a můžeš rovnou začít! Ať se ti hezky tvoří :-)

      Vymazat
  19. ty namrzlé vypadají úžasně :) u nás letos moc hezké a použitelné nebyly, což byla škoda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je určitě velká škoda, ale je pravda že to chce hledat

      Vymazat

Jsem moc ráda, že jste si udělali čas na čtení mých článků!

Veškerý materiál na těchto stránkách je chráněn autorským zákonem, Copyright Janina Pálková

Translate