10 rad jak si usnadnit pobyt karanténě

března 22, 2020

Krásný slunečný den přátelé.
Nebudu Vám sem dávat návod na šití roušek, ani výrobu desinfekce, těch je všude mraky. Ale malé tipy, jak netrávit čas nudou bych měla.

1. Přivítejte doma jaro

Ať už doma, nebo na zahradě, či balkóně. Osaďte si truhlíky, přesaďte kytičky a zahrádkáři, začněte s jarním sestřihem keřů a květinek. Při té příležitosti vygruntujte zahrádku/balkón. Minimálně zaručuji, že myšlenky ohledně nákazy na chvíli poleví :-) A vy se určitě pak budete cítit o chlup lépe a prospěšně :-)
jaro

2. Začněte s velikonoční výzdobou

Je jaro, sluníčko svítí, kočičky kvetou...
My při procházce s pejskem nastříhali zlatý déšť a ozdobili jej vajíčky. Zasadili jsme oseníčko a vyvěsili malou dekoraci do oken. Nakonec jsem ještě osvěžila věnec z proutí a nazdobila v barvách jara :-). Návody na jednoduché dekorace najdete →ZDE←
velikonocni_vyzdoba

3. Zdokonalujte se

Už dlouho se chcete začít učit španělsky? Nebo si pořád nemůžete zahrát na kytaru, která čeká na půdě, protože si stále nejste jisti svým uměním? Kdy jindy než teď je čas začít na sobě zamakat. Možná se nakonec naučíte i ušít, když zkusíte výrobu i již zmiňované roušky... Času a nápadů je neskutečně mnoho.

4. TV seriály

Seriálů je v dnešní době nepřeberné množství. Od komedie po horor, nebo třeba sci-fi. V této době si myslím, že se hodí hlavně ty komediální... Pokud máte Netflix, nebo jinou možnost shlédnutí seriálových (nejen) novinek a ty vtipné by Vás opravdu zajímaly, doporučuji "Sexuální výchovu" (Sex education). Musím říct, že už dlouho jsem se tak nezasmála, jako zde. Odlehčené téma, úžasní herci a perfektní vtip.
Serošů je každopádně mnoho.
TIP: Koukněte na žebříčky těch nejlepších a nechte se inspirovat. Vybírat můžete samozřejmě i dle oblíbených žánrů.

5. DIY výrobky

Zkoušeli jste si někdy vyrobit něco podomácku? Nebo, co třeba nějaké dárečky? Jednoduchá je například výroba svíček, pokud máte doma knoty, jinak můžete zkusit i výrobu mýdla. Obojí se dá udělat ze "zbytků", které v domácnosti většinou najdete. Pro děti je i super barvení a dekorování ulit. Návod najdete →ZDE←

vyrobky z ulit

6. Úklid kosmetiky a dekorativky

Vyndejte si veškerou drogerku, kosmetiku, dekorativku, šminky... Prostě všechno co kde doma najdete. Dlouho nepoužívané kousky zlikvidujte, očistěte štětce a velké přebytky můžete darovat ať už pro radost, nebo k nějaké příležitosti :-) Možná objevíte i poklady o kterých dávno nevíte.
kosmetika

7. Pusťte se do vzorečků

Dlouho se Vám v organizéru, nebo v šuplíku hromadí vzorečky? Taky už možná máte 5 cestovních balení šampónů a víte, že je nereálné je v dohledné době spotřebovat? Zkuste teď pár dní používat jen je. Určitě se ulehčí nejen nabytému šuplíku :-)


8. Uvařte si podle blogerek

Třeba objev roku 2015 je blog s názvem "My cooking diary", tady najdete opravdu libovky 👌. Nebo na instagramovém účtu mohu doporučit "zpět do plavek". Většinou tam najdeme nějaké ty sladké dobroty a zároveň zdravé :-)
→ZDE← najdete receptík na ovocný dort mé výroby 
recepty blogerek

9. Myslete na zvířátka, přírodu

Všimli jste si už videí z Itálie? Jak se do Benátek vrací příroda? Nebo jak se nad Čínou vyčistil vzduch? Jsou to úžasné zprávy! Pokud chcete i vy nějak přispět, zkuste i nějakou tu maličkost, protože i ta se počítá! Ptáčci začínají hnízdit, takže je čas renovovat budky, nebo tvořit nové. Pokud si na ně netroufáte zkuste někoho poprosit o pomoc, určitě se někdo zkušenější najde. Pokud si přijdete né moc zruční tak určitě zvládnete klikat na →Click and feed← a naplnit tak zdarma misku jednomu útulkáčkovi.
Jestli máte doma hlodavce, zkuste domečky z kartonů, papírů, nebo ruliček, či různé prolézačky. Pokud máte pejska, co zkusit střihnout motýlka, nebo šátek? 
A pro pejskaře tu mám návod na výrobu hraček →ZDE←
vyrobky pro zvirata

10. Aromaterapie

Nejdůležitější je hlavně být v klidu a nepanikařit. Doporučuji přes den, ať už budete dělat cokoliv, zapalte si svíčku v aromalampičce a relaxujte pomocí vonných olejíčků. Vyloženě proti stresu je dobrý třeba pomeranč, mandarinka, levandule... Saloos nabízí veliký výběr, inspirovat se můžete na stránkách →ZDE← 
 Večer bych vyměnila aromalampičku za svíčku s příjemnou vůní, kterou věřím, že má doma každý z nás. Užijte si volnou chvilku.
TIP: Aromaterapie funguje i ve sprše, nebo vaně. Pokud budete na stránkách Saloosu pokukovat po olejíčku, mrkněte i na sprchové, nebo koupelové ovoněné oleje 💗
vonne oleje

Téměř vše doma provozuji, takže pokud jsem někoho inspirovala budu jen ráda :-)
Dejte vědět jak trávíte čas doma vy, určitě se necháme všichni inspirovat :-)

                                                                      Vaše 

You Might Also Like

16 komentářů

  1. Já se zatím pustila do úklidu, mám umytá okna, vyprané záclony, probranou potravinovou skříň. Do toho nám taky přivezli nové postele a kočce škrabadlo (protože nám to zničili sousedi nad námi, co dělají rekonstrukci a když vylévaly podlahy, tak nám to proteklo přes strop do pokoje...)
    V pondělí a ve čtvrtek jsem byla na pár hodin v práci a včera jsem měla už fakt krizi, co dělat :) Snažím se dělat i hodně věcí do školy ke zkouškám a taky jsem dost začala péct chleba, abych nemusela chodit zbytečně do obchodu :)
    Dneska si už ale asi krátkou procházku dám, protože se potřebuji vyvětrat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem v prvních dnech uklízela, takový malý jarní úklid :-) No moc hezký, snad nezničili i něco víc? Já už musím zítra do práce, ale dnes se ještě taky chci věnovat přírodě a načerpat nějakou tu energii :-)

      Vymazat
  2. Jani, myslím, že mám splněno :o)
    Přeji hlavně pohodové dny a zdraví, H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko taky přeji hlavně to zdravíčko! On nakonec člověk stejně vyzkouší všechno když se to bude dál protahovat 😁

      Vymazat
  3. Děkuji moc za tipy, některé se určitě budou hodit. Pustila jsem se opět po hodně dlouhém čase do vyšívání. Mám vyseta semínka rostlin a čekám, až vzejdou. Čtu zajímavou knihu. Do probrání kosmetiky se rozhodně pustím. Zejména laků na nehty, kterých mám opravdu hodně.
    Hezké a pohodové dny A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si říkám, že musím ještě něco přečíst, ale ikdyž to zní divně, nějak na to není čas :-) Co čtete smím-li se zeptat? :-)
      Také přeji krásný a slunečný týden

      Vymazat
  4. Jo, přesně o tohle všechno se snažím. DIY už mám, Velikonoce jsem také přívítala, ještě mi chybí tulipány do vázy a bude to dokonalé. :-) Seriály sleduji a teď už mám připravené i filmy. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to je super, koukám že často narážíme na podobnou časovou smyčku, ve které se motá TV, práce s květinami a nějaké to domácí tvoření 😊

      Vymazat
  5. Spoustu tipů jsem i já sama stihla už vyzkoušet, naposledy jsem si porovnala knížky podle barev a chystám se i na nějaké DIY :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížky podle barev? To musím vidět! A na výrobky se těším 😊

      Vymazat
  6. Díky za pozitivní tipy)))
    Takových není nikdy dost.
    Přeji poklidné dny a díky za virtuální návštěvu na mém blogu. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evčo není zač, blog je krásný 😊co se týče tipů doufám že trochu zkrátí nějakou tu chvilku ;-)

      Vymazat
  7. Já se snažím dělat hlavně věci do školy, protože letos bych snad měla státnicovat :D :D Jinak s přítelem vybavujeme byt, takže je pořád, co dělat. Třeba dneska jsem nám šila závěsy :) Trochu oddych po těch rouškách :D Jinak samozřejmě hodně vařím, peču a snažíme se chodit na procházky :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže toho máš stejně až nad hlavu :-D Šiješ závěsy? Wow, tak to jsi šikulka :-) Je pravda, že když pracuješ 12 hodin a musíš mít tu roušku pořád na sobě je to fakt mazec, já ještě s tím že mám brýle, které se mi počád mlží, nic moc :-(

      Vymazat
  8. Mou hlavní náplní je teď taky škola a bakalářka, zároveň jsem ale včera vytáhla už nějaké ty velikonoční dekorace a hned mám z toho takový lepší pocit :)

    OdpovědětVymazat
  9. Skvelé tipy.. Ja už mám balkon vyzdobený. Velkonočnu vyzdobu som tento rok vobec neriešila ani nemala.. upratovanie nielen kozmetiky, tak to praktizujem denne a normálne ma to bavi. Ešte okrem toho cvičim, pracujem, vela varim, čítam, háčkujem, a píšem blog. Konečne mám naň akosi viac času.

    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda, že jste si udělali čas na čtení mých článků!

Veškerý materiál na těchto stránkách je chráněn autorským zákonem, Copyright Janina Pálková

Translate