Udržitelné "NAKUPOVÁNÍ"

června 03, 2023

 Krásný den moji milí.

Jak to máte s nákupy? Teď se ptám hlavně na oblečení... Navštěvujete klasické obchody, nebo sekáče, či už jen brouzdáte na e-shopech online?
Já osobně se poslední dobou zaměřila na řekněme takové Eko friendly nakupování oblečení. Jedná se o výměnu věcí swapováním a nákup v online second handu.

Jeden z venkovních swapů (zdroj IG)

-----SWAP-----

Co to vlastně je?
Vy, co bydlíte v Praze jste se určitě setkali s pojmem SWAP, neboli "VÝMĚNA", oblečení, věcí. Tento způsob "nakupování" je zde poslední dobou dost populární a co jsem vypozorovala, navštěvují swapy všechny věkové kategorie, muži i ženy. V jiných městech samozřejmě fungují také, jen ještě tolik nezískaly na popularitě a tudíž nejsou tak známé. 
O akci se často dozvídám pomocí FB událostí, nebo webu swapprague.cz

Jak funguje?

Většinou si zaplatíte vstupné (to je různé, může být 0, 50, nebo třeba 200 Kč), placené swapy často pod podmínkou odnosu cca 15 kousků. Pokud se bavíme o velkých swapech, ty trvají i celý den a vy se můžete zdržet a vybírat jak dlouho chcete. Já mám většinou tašku plnou třeba za 2 hodiny. Oblečení je zde opravdu hodně a vůbec se nemusíte bát, že nic nevyberete. A to můžete ulovit nejen oblečení. Z posledního swapu jsem si odnesla svetr, trička, pár dětských kousků, deskovou hru, úplně novou levandulovou svíčku, vázu, kytičku. Na velkých swapech máte i kabinky a všechno si můžete vyzkoušet. Často je v areálu , nebo někde poblíž i kavárna, popřípadě koutek pro děti.

Ukázky pozvánek na swap z FB

------Anglický second hand BRUMLA-----

Kdo, nebo co, je BRUMLA?

Jedná se o největší dětský a dámský online second hand. Na své si zde ale přijdou i pánové. Brumla funguje už 18 let! WOW!
 Nové zboží  (až 15 000 kousků) se přidává 2x týdně. Co je super a věřím, že hodně maminek ocení, je sortiment značkového oblečení (Adidas, Nike, Zara, George, Disney, GAP, Mothercare a další... Z dámských značek třeba Tommy Hilfiger, Hollister...

Náhled na stránky Brumla.cz

Jak funguje?

Jedná se o klasický e-shopový nákup, takže nastavíte filtery a vybíráte. Ceny jsou zde více než příznivé a navíc máte jistotu, že tu mikču, co jste malému vybrali, rozhodně už jiný špunt ve městě mít nebude! Dle mého, je úplně nejlepší služba "REZERVACE" . Tu uvítáte v době, kdy máte sice vybráno pár pěkných kousků, ale ne tolik, aby se vám vyplatilo platit poštovné. Zboží si tedy zarezervujete a po dobu 15 dní je zdarma ve vašem košíku. Rezervace se dá samozřejmě i prodloužit. Prostě počkáte, až se objeví zboží, které je pro vás to pravé :-)
Doprava je tu zdarma nad 1500 Kč.

A co jsem vybrala já? No jasně, že jsem zase myslela na prcka, takže tady je nákup za "tisícovku" :-) Byl tu do tří dnů, některé věci nové (i s visačkou), některé jako nové a jedno tílko trochu s flíčky. Z nákupu mám dobrý pocit, ulovila jsem Tlapkovou patrolu! (Co víc si může matka v domácnosti přát :-D)



Kouknu na Brumlu TADY

Znáte swapy? Zkusíte nějaký navštívít? Nebo Brumlu? Určitě by to chtělo kouknout po nějakém pěkném kousku na léto, co říkáte?

You Might Also Like

18 komentářů

  1. Sekáče mám ráda. Uloví se tam i skvostné kousky. SWAP u nás není.
    Eva. http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že éra swapů ještě pořádně nezačala, nebo aspon ne mimo Prahu :-), ale věřím, žeuž to nebude trvat dlouho a budeme se na nich setkávat po celé ČR

      Vymazat
  2. Swapy znám a mám pocit, že i u nás ve městě se sem tam objeví :) Já na ně ale upřímně nechodím :) Nakupování v sekáčích jsem měla ráda hlavně dřív. V poslední době se mi tam moc kousků nepodařilo ulovit.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já navštěvovala klasické sekáče jako malá i s maminkou. Teď jsem byla v jednom místním a tam mi přišlo, že je dost draho. Na Brumlovi se mi líbí, že jsou ceny tak akorát :-)

      Vymazat
  3. Na swapu jsem ještě nikdy nebyla, proti tomu moje introverze vždycky protestovala dost nahlas :-) Ale mám pár oblíbených sekáčů a ty čas od času prošmejdím. A pak taky pár slow-fashion značek, které miluju, jako Reparádu nebo Pangeas. Tam tedy člověk zrovna neušetří, ale ty kousky jsou úchvatné a leckdy se za nimi otáčí muži i ženy na ulici :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně jak říkáš, někdy máme i ověřenou značku a když už se od ní něco objeví, tak to musíme mít! Taky jsem na TH zatížená, nějak se mi líbí ta jejich barevná kombinace

      Vymazat
  4. když něco potřebuji, nakupuji převážně online :) zaujal mě e-shop Brumla, ráda se podívám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to moc ráda slyším Karamelko, kdyžtak dej vědět, co jsi vybrala, jsem zvědavá!

      Vymazat
  5. Tak aspoň jsem se dozvěděla něco nového! Děkuji. Já sama nakupuji nové kousky, ale opravdu minimálně. Snažím se hlavně vynosit oblečení, které mám doma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem zase rozšířila naše řady, to mám radost. Přeji at se ti na návštěvě prvního swapu zadaří :-)

      Vymazat
  6. Výměné obchody s oblečením jsem ještě nezkoušela. Já nakupujinormálně v obchoďácích, nebo přes bazar a ani sacond-handům se nebráním. Občas ráda podpořím i Českou výrobu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, měla jsem to stejně, ale ta mateřská člověka hodně ovlivní, hlavně tím, že jsi pořád doma, takže když pak jedeš na celodenní swap jsi po každém kousku jako divá :D někdy ale nastane čas i na internetový nákup

      Vymazat
  7. Já už poslední dobou přicházím na to, že mi vlastně skoro nic nechybí, postupně všechno na swapech (i hodně dopředu) objevuji :-) S kamarádkou mě někdy vezměte sebou! :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Na dětské oblečení mi swapy přijdou senzační. U nás v městečku jsem ještě žádné nezaznamenala, bývají tu spíše klasické burzy dětského vybavení. Osobně hodně nakupuji na Vinted, zvlášť v posledních měsících, kdy přetvářím šatník na "baby friendly". Ty těhotenské/kojicí věci jsou nošené minimálně, stojí třetinu oproti novým a aspoň dáme šanci něčemu, co by jinak bez využití leželo ve skříni.

    OdpovědětVymazat
  9. Pražské swapy neznám, ale musím říct, že perfektní mají v Kuřimi. To je v takovém velkém sále, kde jsou dlouhé řady stolů, které nejsou pod tím množstvím věcí ani vidět. :D Z Brna je tam člověk skoro hned.

    OdpovědětVymazat
  10. Já nejsem zastánce zběsilého nakupování. Třeba oblečení pro děti nakupuju v second handu, protože ze všeho tak rychle vyrostou a nestihnou to zničit, tak mi přijde škoda, aby se oblečení hned vyhodilo, když může posloužit dál. Někdy jim samozřejmě koupím něco nového, teď mají oblíbenou tlapkovou patrolu, takže máme všechno tlapkového. Snažím se za každou cenu na nákupu ušetřit, tak si vybírám takové obchody, kde můžu uplatnit slevové kupóny . Na mateřské mi ty peníze mizí nějak rychle, tak se snažím šetřit kde se dá.

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda, že jste si udělali čas na čtení mých článků!

Veškerý materiál na těchto stránkách je chráněn autorským zákonem, Copyright Janina Pálková

Translate