Výroba svíček

prosince 16, 2022

 Moji milí.

Tak dlouho jsem chtěla tvořit svíčky. TAK DLOUHO! Až jsem se za pomoci mého manžela, výroby dočkala. Nastal ten pravý čas :-)

Díky jednoduchému návodu si tak můžete doma vykouzlit nejen oblíbený dárek, ale i krásnou dekoraci, na kterou nebudete potřebovat žádné drahé balíčky pro výrobu svíček, ale možná vám postačí to, co najdete doma... Jak na to?

Obtížnost: Jednoduché

Na výrobu budeme potřebovat:

  • Vosk (je možné jej zakoupit, ale já použila zbylé ohořelé svíčky, nebo vosk od svíček špatně vyhořelých)
  • Knoty (ať už koupené, nebo zbylé z roztavených svíček)
  • Velkou zavařovačku a hrnec
  • Nádoby na budoucí svíčky (kalíšky, nebo "dózičky" od vyhořelých svíček, zavařovačky, hrnečky, šálky...)

 Využít můžete jakékoli "varné" sklo. Krásné svíčky vytvoříte například z kávových šálků či malých pressíček :-)

  • Špejle, kolíčky
  • Zdobení ( zrnková i mletá káva, skořice, perníkové koření, badyán, sušený pomeranč, sušené květy, okvětní lístky růže...)

Tady máte velké možnosti co se týče použití. Nasušit můžete třeba limetky i citróny a vytvořit citrusovou svíčku apod. vše záleží na vašich nápadech a možnostech

  • Skořápky z vlašských ořechů
  • esenciální olejíčky 

    Postup je následující:

    Do většího hrnce nalijeme cca třetinu vody, dáme vařit a vložíme zavařovací sklenici. Do zavařovačky dáme svíčky, nebo vosk, který se chystáme roztavit.
    Mezitím si připravíme nádoby na budoucí svíčky a vložíme doprostřed knot. Pokud používáte vosk ze starých svíček, nevadí, jen je třeba myslet na to, že chybí dolní pozlátko pro kontrolu hoření a je třeba na to upozornit případného obdarovaného. Zkontrolujte jeho délku a zaštípnete opálený konec.
    Uprostřed ho udržíme pomocí kolíčků.
    Až se svíčka/vosk rozehřeje, můžete začít přelévat do nádoby na svíčku. Pamatujte, že čím větší nádoba, tím více vrstev je třeba nalít. Pokud byste vosk nalili najednou, může se vám po ztuhnutí propadnout. 
    Až začne poslední vrstva zasychat můžete opatrně vkládat zdobení :-) Olejíčky jsem pouze kapala na knot, nemám totiž ozkoušené, zda se nemohou ve vosku srazit a nechtěla jsem to riskovat. Většina svíček ovšem voní krásně i jen s přidanou přízdobou.. (Například má kávová svíčka krásně voní po kávě.)



     Ze zbylého vosku, knotů a pár skořápek, jsme udělali i plovoucí svíčky, které si s rodinou o Vánocích vypustíme...



    TIP:Pokud chcete, můžete na svíčky pomocí, ideálně metalických fixů, dopsat vzkaz, nebo přání...

    Na poslední fotce vidíte různé styly svíček a v pozadí i dárečky pro přátele, naše domácí křížaly oblečené ve svátečním kabátku :-)


       Přeji zábavné tvoření a krásný Adventní čas.




    You Might Also Like

    25 komentářů

    1. Svíčky jsou hezké - jsi šikovná, Jani. 🙂
      Krásnou 4. neděli adventní.

      OdpovědětVymazat
      Odpovědi
      1. Děkuji Nikol, to se hezky poslouchá 😅 také přeji krásný advent ❤️

        Vymazat
    2. to vypadá nádherně, krásně sis s tím vyhrála :)

      OdpovědětVymazat
      Odpovědi
      1. Měla jsem nějakou představu a realizovalo se to přesně podle plánu 😊 jsem s výsledkem spokojená

        Vymazat
    3. To je krása! Vždycky, když vidím, jak někdo vyrábí takovéhle věci, je mi skoro líto, že jsem takové manuální střevo :-)

      OdpovědětVymazat
      Odpovědi
      1. Pozor pozor, na to není potřeba nic umět, to zvládne každý 😊 jen se nebát 😊

        Vymazat
    4. Krásné tvoření, svíčky vypadají luxusně, úplně jako kupované.

      OdpovědětVymazat
    5. Vypadá to nádherně! Z toho kafíčka se jen napít :D i tobě přeji krásné Vánoce a pohodový nový rok :)

      OdpovědětVymazat
    6. Krásný nápad, moc se mi líbí, vypadají úplně jako kupované :)

      Another Dominika

      OdpovědětVymazat
    7. Svíčky si ze zbytků těch vyhořelých taky dělám, je to příjemná večerní zábava :) Ty tvoje vypadají krásně, do té se skořicí a pomerančem bych se skoro chtěla zakousnout :D

      OdpovědětVymazat
      Odpovědi
      1. Tak třeba té tím i inspiruji na nějaký ten dáreček 😊 u nás DIY hrozně frčí ať už se jedná o jedlé dárečky nebo ne, tak bych řekla že se to od nás i očekává 😏

        Vymazat
    8. Janino, vytvořila si něco, na co se já hodně dlouho chystám! Svíčky máš moc krásné!
      Přeji pohodový den. Helena

      OdpovědětVymazat
      Odpovědi
      1. Taky jsem to měla dlouho v plánu. Aspoň jsem měla hodně skleniček a vosků 😊

        Vymazat
    9. Musím říct, že svíčky se ti teda povedly vyrobit dokonalé. Opravdu krása :) Také už dlouho o nich přemýšlím, že bych je zkusila vyrobit :) Akorát jsem nepochopila - ty vrstvy tam nalejváš tak, až ta vrchní zatuhne?

      WantBeFitM

      OdpovědětVymazat
      Odpovědi
      1. Ano, každou vrstvu necháš zatuhnout 😊 teď mi tu zbylo ještě trochu červeného vosků takže zkusím zase něco jiného 😊 je super, že se zbavíš zbytků a ještě tím uděláš radost

        Vymazat
    10. Ségra také vyrábí svíčky. Dvoubarevné..
      Ty tvé ale vypadají také dobře. Připomínají trochu nějaký dezert. Velice se mi líbí.

      OdpovědětVymazat
      Odpovědi
      1. Jee to je krásná pochvala, moc děkuju 😊 nejdou někde k vidění? Ráda bych se podívala 😊

        Vymazat
      2. Ona jejich fotky na internet nedává.

        Vymazat

    Jsem moc ráda, že jste si udělali čas na čtení mých článků!

    Veškerý materiál na těchto stránkách je chráněn autorským zákonem, Copyright Janina Pálková

    Translate