Jak na ZELENÝ BALKÓN uprostřed sídliště?

července 01, 2022

Vy, mí stálí fanoušci víte, že se snažím pomáhat zvířátkům, miluji přírodu a květiny... 
Protože bydlíme na sídlišti, chtěla jsem si přenést kousek té "zeleně" i k nám domů, nebo vlastně, na balkón. Rozhodla jsem se vám ho nafotit a něco málo o něm napsat. Pár tipů, které třeba také uvítáte při tvoření té vaší oázy klidu :-) (tak mu říkám já)

Jak si takový "zelený" balkón představit?

Tak to je on, jen metr široký, ale za to pořádně dlouhý panelákový balkón.

Co v něm najdeme, jak jej využíváme a jaká je o něj péče?


  •  Pěstujeme bylinky, ovoce a zeleninu
Po pravé straně vidíte tři druhy paprik na kterých si zakládá přítel. Truhlíky se na parapet vejdou akorát, takže jejich umístění bylo jasné.
Hned z kraje fotky také vidíme limetkovník, který zatím nekvete, takže tady sklízet asi nebudeme (to nás ale netrápí). Proč nás to netrápí? protože na druhém okně máme malý mandarinkovník, který už má pár krásných mandarinek, takže tady se sklízet bude!
Ze zeleniny vidíte na fotce dole rajčátka, která mají svůj vlastí "záhonek" (maminka do něj ještě ze strany zasadila pár hrášků pro Toníka)
Také pažitka a petrželka (hlavně pro Toníka do přesnídávek) a pro nás na brambůrky, či do polévek. 
Z bylinek tu máme mátu peprnou a citrónovou. Ty se teď skvěle hodí na přípravu karafy vody s plátky citrónů a pomerančů, nebo na víkendové párty večery do mojita :-)

  • Kytičky pro radost a jiné
Ano, slunečnice, které jsem dostala jako dárek mám pro potěchu oka a později jako zob pro ptáčky, ale také tu mám nevěstin závoj, který doufám, že za pár měsíců využiji na svatbě :-)

  • Ptačí krmítko a pítko

Na koláži vidíte krmítko, které je u nás v kurzu po celý rok. Navštěvuje ho několik druhů sýkorek, někdy i strakapoud a páreček brhlíků. Pro lepší komfort jsem jim mezi květináče připevnila i větev, která někdy slouží jako odpočívadlo :-) 
Na stolečku máme, hlavně do parných dnů, pítko. To slouží jako první pomoc při žízni jak ptáčkům, tak čmeláčkům a jiným hmyzáčkům. Využít se dá, ale i jako skvělé místo ke koupání :-) 

  • Pro hmyz a motýly jsme tento rok měli vysazený i truhlík s "kvetoucí" loukou. Svazenka, chrpa a spousta dalšího pro místní opylovače. Vše už odkvetlo a svůj účel splnilo :-).

  • Solární světýlka
Co jiného než světýlka, která mají energii ze slunce :-) Mám tu dvě "zvířátka", která si v krámě vybral Toník, takže nebylo o čem, ale máme v plánu ještě do květináčů a truhlíků pořídit ještě něco víc, aby bylo opravdu při letních večerech vidět, tato zvířátka jsou spíš na ozdobu :-)

Líbilo by se mi něco málo v tomto stylu od Bonami, co myslíte? Úzké, decentní, a jako jedny z mála, opravdu krásné ♥



  • Úklid pomocí ekologicky šetrných čističů
Protože tu máme tak "živý" provoz, nechci drobečkům, ani našemu Toníkovi, jakkoliv přitížit a tak používám přírodní čistič. Ráda bych použila něco od Econea.cz, konkrétně tento čistič s vůní citrónové trávy na který jsem četla hezké recenze... Máte s ním někdo zkušenost?

  • Věšíme prádlo
V létě je u nás opravdu parno a to se prostě musí využít! Takže jsem tatínka pověřila úkolem - natažení šňůr. Teď můžu pověsit každý den několik košů plných prádla, protože mi uschne cca za dvě hodinky. Takže, nejen že ušetřím za provoz sušičky, ale taky máme v bytě lepší vzduch.

Stručně a jednoduše


Nejen zvířátka, ale i my a naše mrně, které na balkóně v teplých dnech často pobíhá a pomáhá se starat o kytičky, zalévat, nebo se jen čvachtat v malém bazénku, který mu napouštíme.
Jak vidíte, všechno co tu máme, má svůj účel. Všechno dříve, nebo později využijeme a snažíme se, aby to bylo tak nějak v souladu a šetrné k přírodě... 


Máte ještě nějaký typ, co bych mohla přidat, využít? Čím třeba ještě ptáčkům přilepšit? Nebo jaký EKO přípravek pro úklid použít?

     Krásné léto


You Might Also Like

22 komentářů

  1. To je tedy skutečně taková malá oáza! Krásná práce :-) A co se eko čističů týče, mám s nimi už docela bohaté zkušenosti - a konkrétně Sonett mě nezklamal nikdy. Takže směle do něj :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip, jsem ráda, že mi další člověk potvrzuje, že je to dobrá volba 😊 Hezký víkend Mari

      Vymazat
  2. Jé, tak to vypadá skvěle :-) Já jsem si na balón dala truhlíky s jahodami, máme tam i posezení, ale ráda bych si to ještě více zútulnila. Ještě jsem od tchyně dostala muškáty, tak je to zase hned veselejší :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych si to kafíčko bez pohledu na něco živého ani neužila, miluji když vidím jak sedí na květech čmeláci, do krmítka nalétávají mladé sýkorky.... Člověk svým chováním může ovlivnit tolik věcí, přitom stačí tak málo!

      Vymazat
  3. Malý balkón a přitom 100% využitý, palec nahoru, máš to tam moc hezké :) také mám moc ráda rostliny. Místnost/balkón atd. je pak hned veselejší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, já jsem teda trochu jinej level protože mám slabost na řezaný kytí, ale na tom balkoně to je zase o něčem jiném

      Vymazat
  4. To vyzerá naozaj super! :) Ja mám veľmi rada izbové rastliny. Sú pekné a izba je vďaka nim útulnejšia.

    OdpovědětVymazat
  5. to vypadá úžasně :) taková malá zahrádka, skvělé :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jani, moc se mi líbí tento styl a nejvíc chválím hmyzí louku a to krásné dřevěné krmítko :) Terka z https://flavoursofamellia.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za krásná slova chvály, věřím že ptáčci, včelky, motýli....jsou taky spokojení 😊

      Vymazat
  7. Vypadá to krásně, škoda že nemáme balkón :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mým snem je zase zahrádka u baráčku, i kdyby to mělo být na stará kolena

      Vymazat
  8. Máte to moc pěkné :). My balkon nemáme.

    OdpovědětVymazat
  9. Moc pěkný! Balkon díky zeleni vypadá útulněji!

    OdpovědětVymazat
  10. To je nádhera :) Moc doufám, že jednou i z mého balkonu vytvořím takovou oázu zeleně :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  11. Krsáně jsem si to zvelebili, moc se mi to líbí! :D Nevěřila bych, že v našich podmínkách se bude venku dařit mandarinkám a limetkovníku! Ale mám aspoň tip na dárek pro taťku, ten tyhle rostlinky vždycky toužil pěstovat, na dovolených na nich může vždycky oči nechat :)
    Já bych se bez zeleně taky neobešla a fakt nestačím zírat, kolik se vám tam toho vešlo :D A doufám, že budete mít bohatou úrodu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono hodně záleží na tom jaké mají podmínky, měla jsem je už několikrát a teď poprvé se jim tak nějak daří. Limetka je ve finále o dost náročnější než mandarinka a to bych věřila že to bude obráceně. Jinak už sklízíme rajčátka i papriky, o bylinkach nemluvě :-)

      Vymazat

Jsem moc ráda, že jste si udělali čas na čtení mých článků!

Veškerý materiál na těchto stránkách je chráněn autorským zákonem, Copyright Janina Pálková

Translate