Výroba vánočních jedlých dárků

prosince 04, 2021

Krásný druhý adventní víkend přeji. Jak jsem slibovala, tak taky činím :-) Ráda bych Vám tu ukázala pár tipů na dárky, které jsou dělané s láskou a ze surovin "co dům dal". Až na výjimky. V kolážích uvidíte výsledné dárečky vyfocené z obou stran :-)

Domácí pečený čaj

Příprava domácího pečeného čaje je velice jednoduchá. 
Stačí pár druhů ovoce, 2 oloupané citróny,  krupicový cukr (berte to tak, že na 2kg ovoce, kg cukru). To smícháme se skořicí, cca 5 hřebíčky a může být i pár badyánových hvězdiček. No a nakonec trochu rumu, nebo slivovice.


Ovoce na cca centimetrové kostičky dáme do hluboké pečící formy (ideálně s víkem, nebo ji pak zakryjete alobalem) a smícháme s ostatními surovinami. Zhruba na 200 stupňů pečeme cca půl hodinky a aspoň 2x za dobu pečení promícháme. Nakonec plníme do zavařovacích skleniček.

 Jak je ozdobíte záleží jen na Vás, ale čím více si s dárkem vyhrajete, tím větší radost bude obdarovaný mít :-) Pro inspiraci vkládám foto čaje po upečení a ukázku také finální verzi.


Domácí kečup

Suroviny na výrobu kečupu jsem Vám tu vyfotila. Jen chybí dvě jablíčka a cibule:-)

Co se týče postupu, stačí rajčátka s jablíčky a cibulí na kostičky nakrájet, podlít vodou, octem a nakonec smíchat se solí + cukrem. Po patnácti minutách přidáme koření a bobkový lis. Vaříme na mírném ohni, sem tam promícháme, cca hodinku. Nakonec už jen vyjmeme listy a koření → ostatní rozmixujeme tyčovým mixérem. Kečup naléváme do vyvařených sklenic a necháváme odstát dnem vzhůru.
Domácí drůbeží paštika s jablky a ořechy

Suroviny jsem i zde vyfotila. (játra můžete použít kuřecí, nebo krutí).

Oloupané jablíčko nakrájíme na kostičky. Slaninu a cibuli též nakrájíme na drobno a na másle osmahneme. Poté očistíme a na kousky nakrájíme játra. Na pánev přidáme jablíčko a po chvilce játra. Okořeníme a podlijeme bílým vínem. 15-20 minut dusíme do měkka. Vyndáme b. list, rozmixujeme a vmícháme smetanu s ořechy. Nakonec naplníme sklenice a zalijeme rozpuštěným máslem...
My darovali i po domácku dělané houbičky. Ty už teď nikde neseženete, tak vás receptem trápit nebudu. Když, tak až bude čas sběru :-)

 Na závěr ještě ukázka možnosti darování všech produktů v košíčku. 


Pokud by měl někdo z Vás zájem o přesné gramáže u receptů, doplním je do komentářů. Tento článek má sloužit zejména k takovým domácím Hand made nápadům/výrobkům, nebo rychlovkám, v případech, kdy už si nevíte rady, jak své blízké obdarovat. Každopádně všechny recepty jsou opravdu jednoduché a dle mého i rychlé.

Čím nakonec sklenice ozdobíte, už nechám na Vás. Použít můžete polepky, fixy, popisovače, látky... Každý bude mít určitě zajímavý, hlavně "osobitý" nápad na zdobení.

Snad jsem Vás trochu inspirovala :-)
Vaše 


You Might Also Like

37 komentářů

  1. Mnham! Všchno vypadá tak dobře! Recep na kečup si zapíšu, hodí se do běžné kuchyně :)
    Jinak jedlé dárky jsou nejlepší <3
    ABOUT MAI LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, kdybys chtěla přesný recept, dej vedět :-) Taky jsem toho názoru, že dárky se mají zužitkovat :-)

      Vymazat
  2. Tohle jsou skvělý dárky, a když jsem ještě nevydělávala, tak jsem dárky vyráběla a hodně mě to bavilo. Taky jsem na to měla hlavně čas, teď už toho času tolik nemám. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to stejně, teď se k dárkům zase vracím, jelikož jsem na mateřské a času mám poměrně dost :-)

      Vymazat
  3. Zrovna včera jsem viděla tip na jedlý dárek, byla to čokoláda a vypadala fantasticky. Jedlé dárky mám moc ráda a když jsou dělané s láskou a ručně, tak o to víc :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čokoládu jsem ještě nezkoušela ale není to vůbec špatný nápad. Ještě přijde na řadu likér a Bayleys 😊

      Vymazat
  4. Ten pečený čaj vypadá luxusně ♥♥

    OdpovědětVymazat
  5. Kečup, čaj i houbičky dělavam, ale zatím jsem je nedávala jako vánoční dárek. Vždy dám pár skleniček dětem hned po vyrobení. Zájem bývá i o naložená sušená rajčata s bazalkou. Hezký Advent.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi šikula, ano v rodině si taky podarováváme, ale s něčím teď máme premiéru tak jsem zvědavá... Rajčátka taky určitě vyzkoušíme. Krásný týden přeji

      Vymazat
  6. Wau, no to je úžasné. Mohla by jsi to s fleku prodávat, za tento koš, klidně i 1000Kč. -vážně smekám, Ani jedno z toho vlastně neumím, vlastně asi až na paštiku, vaječnák jsem taky kdysi dělala a kečup, ale to je tak strašně dlouho. úžasné. Krásné dny přeji. ☺♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za krásná slova chvály 😊 Pravdou je, že mamince na mateřské se hodí každá koruna :-) ale tyhle košíčky máme opravdu hlavně pro radost a to doufám na Štědrý den splní. Moc děkuji za komentář :-)

      Vymazat
  7. Pečený čaj je výborný a domácí kečup taky děláme. 🙂
    Měj se hezky, Jani.

    OdpovědětVymazat
  8. Pečený čaj jsme letos zkoušeli poprvé a měl obrovský úspěch. Myslím, že příští rok ho uděláme trojnásobné množství a budeme ho rozdávat jako PFka :D
    Skvělé tipy, tak mě napadlo, že kamarádce bych mohla vytvořit takto set DIY pizzy vzhledemk tomu, že tam jeden domácí kečup mám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ráda slyším :-) taky nám chutná :-D jen na nás nezbylo... Tak ta pizza to je perfektní nápad! Chci vidět výsledek :-D

      Vymazat
  9. Moc hezké nápady :-) Obzvlášť mě zaujal ten pečený čaj. Myslím, že na něj i u nás doma jednou dojde :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Kečup jsem dělala jednou a byla to hrozná dřina 😅 jinak pečený čaj také dělám ráda :) zbytek jsou pro mě novinky, děkuji za tipy :) já za sebe přidám ještě Bailyes, nakládaný hermelín a utopenci :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale tak, za tu námahu to stojí ne? :-) Utopenci jsou taky super určitě vyzkousim

      Vymazat
  11. Tohle jsou super dárky, kterými člověk potěší. Já od babičky dostávám právě její pečený čaj a vždycky se na to moc těším, protože je luxusní!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A neznáš recept? Zajímalo by mě zda dělá babička stejný, nebo má třeba nějakou vychytávku!

      Vymazat
  12. Super výrobky! Pečený čaj dělá teta. Zrovna o víkendu jsem ho měla :). Domácí kečup dělávala babička a byl vynikající <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pečený čaj jsme už jako jeden předvánoční dáreček předali a měl velký úspěch. Zeta je určitě šikulka a babička taky! Teď je řada na tobě :-)

      Vymazat
    2. Máš pravdu. Snažím se to přebírat. Zatím jen peču, snad v budoucnu budu dělat i jiné dobroty :)

      Vymazat
    3. Určitě budeš a těším se až se pochlubis :-)

      Vymazat
  13. Páni, tak to jsou krásné dárky, věřím, že udělají radost :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti Domi, už udělali, ale mají dovoleno dát si je ještě pod stromeček

      Vymazat
  14. Skvělé tipy!! Domácí pečený čaj jsem dělala kdysi také jako dárek a úplně jsem na něj zapomněla, mám na něj chuť a dost možná si ho udělám i sama pro sebe.
    A domácí kečup je top, moje mamka dělá nejlepší, ten dostat, tak jsem nejvíc spokojená!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I my si pár kousků nechali, přítel ho miluje. Děláš stejný? Já miluji tu vůni skořice a rumu co se pak line bytem ❤️ nakonec si říkám že by mě takový dárek taky potěšil, jen nemáme kolem sebe žádné "umělce" :-D

      Vymazat
  15. To jsou skvělé nápady na vlastní výrobu dárků :). Hlavně člověka vždy potěší, když si s dárkem dal někdo takovou práci :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V to taky doufám, že bude mít své kouzlo. Moc děkuju Terko :-)

      Vymazat
  16. All these looks absolutely yum!
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpovědětVymazat
  17. Tak ten pečený čaj udělám jako dárek sama sobě, já pečené čaje miluju♥
    Jednou jsem na Vánoce kamarádce dělala domácí musli z jejích oblíbených surovin a udělalo to hroznou radost :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky původně začínala s výrobou pro přítele jelikož je velkým milovníkem stejně jako ty. Musli? Tak to je parádní nápad! Neokoukaný😊

      Vymazat

Jsem moc ráda, že jste si udělali čas na čtení mých článků!

Veškerý materiál na těchto stránkách je chráněn autorským zákonem, Copyright Janina Pálková

Translate