Moderní deskové hry k Vánocům

listopadu 13, 2020

Ahoj všem, jistě kolem sebe poslední dobou (a to nejen kvůli karanténním omezením) pozorujete rozkvět v oblasti deskových her. My jsme jim s přítelem také propadli a to už před pěti lety. A protože se blíží Vánoce, mám tu pro vás pár tipů na netradiční dárky. A to ne jen tak ledajaké. Nebavím se o hře Dostihy a sázky, ani prší. Nabídnu vám takové moderní hry, které budou bavit celou rodinu a budou jednoduché.

 Jakou hru bych tedy doporučila pro 

  • Tatínka?

1. Hrou kterou bych vám ráda doporučila je Catan - Osadníci s Katanu.



Jedná se o zábavnou, mnohokrát oceněnou hru pro celou rodinu, ve které si najde to své i muž každé věkové kategorie. Princip hry je jednoduchý a proto je vhodný i pro úplné začátečníky. Jedná se o ostrov, který osídlujete pomocí obchodu, staveb cest, vesnic a nakonec celých měst. Ten nejproduktivnější samozřejmě vyhrává. Hra je v celku rychlá. Můžete mít dohráno klidně i za hodinu, záleží na počtu hráčů. Ačkoliv se uvádí věk od 10 let, hrajeme i s osazenstvem pod 10.

Dále bych pro pány doporučila například řezačku o kontrole území "Blood Rage", hororové Panství hrůzy (druhá edice), nebo dobrodružný, ale dlouhý Talisman

  • Maminku?
Překrásnou hru Na křídlech 
bych velice ráda doporučila pro tuto kategorii žen. Několik maminek různých věkových kategorií máme již odzkoušeno, že velice bavila. 



Jak prozrazuje název, téma hry jsou ptáčci. Snažíte se nasbírat co nejvíce druhů ptáků z celého světa, pocházející z různých biotopů, živící se každý jinou potravou a samozřejmě také kladou vejce. Každý ptáček, kterého se rozhodnete vlastnit má i speciální efekt, který vám přináší různé výhody. Hra je až do konce napínavá a vy zjistíte, že i s malým ptáčkem můžete hodně dokázat ☝ Hra je až pro 5 hráčů na hodinu a déle.
Milá a naučná hra pro celou rodinu vás pobaví a donutí trochu přemýšlet.

Dále rychlejší karetní hru Zbodni salát,  či  Milostný dopis.

  • Děti

Zde se nám otevírá velká škála her, kde záleží na věkových kategoriích. Průměrně berme děti kolem cca 10 let. Tady bych primárně doporučila hru Dobble


Jde o jednoduchou postřehovou hru s obrázky, která je rychle odehraná a může ji hrát až několik hráčů. Co na této hře oceňuji, je, že se dá koupit ve spoustě variantách. Například s obrázky Harryho Pottera, Vánoci, nebo třeba zvířátka.

Dále také salát, Activity pro děti, nebo velice oblíbený Karak

  • Pro celou rodinu
Celé rodině bych doporučila hru Party alias. 


Příjemně se zapotíte u pantomimy, zapojíte mozkové závity u skládání veršů, nebo třeba popisu veršů. Ještě vás možná překvapí jací budou vaše děti parťáci a jak se jim soutěžení ve finále zalíbí. Hra od Albi má od každého něco a momentálně se dá pořídit v mnoha rozšířeních.

Dále bych doporučila již zmíněné karetní hry, Safari bar, Catan, Monopoly, nebo třeba Krycí jména.... 

  • Pro přítele/přítelkyni
Zdroj: Albi.cz

Her s jemně erotickou tématikou najdeme v dnešní době na trhu několik. Ty bohužel vyzkoušené nemám. Nicméně určitě doporučuji kouknout na nabídku od Albi, ti nabízí například Nevinné hrátky, Laškování, nebo Dokonalý pár (ten se ovšem doporučuje jako svatební dar).
Nebo pak z dílny jiného výrobce za trochu menší peníz pořídíte Harašeníčko.

Tak co myslíte, dal by se nějaký ten dárek vybrat? Jde opravdu jen o mé úsudky, proto bych byla ráda za zpětnou vazbu a vaše názory. Tak vyberte dobře a hlavně udělejte radost :-)


You Might Also Like

37 komentářů

  1. U nás by se chytla hra Dobble, jinak asi nic. Ale není to určitě tím, že by hry byly špatné, ale tím, že jsme jinak zaměření. Manžel pracuje pro firmu distribuující a překládající deskové hry pro český trh a tak jsme v naší rodině tak trochu hardcore hráči :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My už jsme taky trochu dál, ale chtěla jsem okrajově doporučit něco pro lidi, co mají zažité akorát žolíky,Dostihy apod... Tak to se máš, musíte mít doma spoustu her! My máme plnou komodu 😁

      Vymazat
    2. Úplně nevím, jestli se mám, místo oblečení a bot máme ve skříních deskovky :D.

      Vymazat
  2. To vypadá na zábavné hry. Už dlouho jsem žádnou deskovou hru nehrála. Naposledy v dětství a myslím, že to bylo obyčejné Člověče nezlob se.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se první hře hrozně bránila, ale po tom co jsme dohráli a všechny to bavilo to celé začalo...😁

      Vymazat
  3. Zaujala mě ta hra Na křídlech, líbí se mi kartičky s těmi ptáčky :) Jinak my doma deskové hry moc nevedeme, maximálně si někdy zahrajeme právě prší :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je právě ta klasika, na kterou je super pořídit nějakou tu hru, co tě donutí vyjet že stereotypu :-)

      Vymazat
  4. Deskovky jsou skvělá zábava, hlavně v současné situaci. Mám moc ráda Activity, ale Alias máme doma taky a je též super! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si říkám, že tento rok je to ideální dárek :-) Aktivity bych řekla jsou o něco složitější ale přesně jak říkáš, taky fajn

      Vymazat
  5. Osadníky známe a hrajeme je moc rádi! Já miluju i Doubble, ale to přítel nerad hraje, protože většinou prohrává :D :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo na Dobble je dobré mít postřeh :-D přítel se musí zlepšit :-D

      Vymazat
  6. Taky jsem si říkala; že doma začneme hrát )))
    Zatím mám v repertoáru jen ty dětské s Loli )))
    A Blesk pro ženy mám doma: parádní tvoření.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověka to v této době aspoň donutí přemýšlet :-) navíc se může zapojit celá rodina, což je fajn :-)
      Blesk je super, že?

      Vymazat
  7. Některé hry vůbec neznám a vypadají dobře :). Party alias mám ráda a o partnerských hrách jsem už slyšela. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažila jsem se najít jednoduché a přesto zábavné hry. Pokud někomu jako inspirace poslouží bude to paráda

      Vymazat
  8. Osadníci jsou hry mýho dětství, hrávala jsem to vždycky na prvním stupni ve škole (samozřejmě tu dětskou verzi) a naprosto jsem to milovala :D další srdcovka je pro mě party alias, kterou jsem dostala právě k Vánocům asi před třema rokama, no dostala jsem se k ní až letos v létě na táboře a od té doby tu hru naprosto miluju! i když pantomima a osobnosti mně fakt nejdou :D

    Belle âme

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pantomimu nemá rád asi nikdo z těch co jí předvádí :-D a osobnosti je úspěch když znáte natož když je uhodnete že? :-D Je to ideální odreagování pro rodinný večer

      Vymazat
  9. Já myslím, že tohle je super tip na dárek. My s přítelem si nějakou chceme koupit už delší dobu a nikdy se k tomu ne a ne dokopat. V létě k narozeninám jsem dostala krásnou stolní hru na téma Harry Potter, ale bohužel se mi nevešla do kufru, navíc byla pro více jak dva lidi, takže jsem ji musela nechat v ČR a snad budu mít to štěstí si ji letos zahrát s rodinou...

    OdpovědětVymazat
  10. O té jsem taky slyšela :-) teď už je her spoustu, každý si dokáže najít oblíbené téma. Já mám třeba ráda ptáčky a proto mě moc baví hra Na křídlech

    OdpovědětVymazat
  11. U nás doma už se taky moc nehraje, tak maximálně Scrabble. Ale když jsme byly se sestrou malé, dostaly jsme hry. Jednou to byla Velká kniha her - byly to fajn hry, které si s námi zahráli i rodiče.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle hry dokážou překvapit, naše parta co se scházíme právě na hraní her je věkově cca 30+

      Vymazat
  12. Dobble znám, u té jsme se hodně pobavily a je pravdou, že můžou hrát i děti, které neumí číst. Veselé i pro velké... Jinak se mi nejvíc líbí activity. Ale hrajeme i jiné deskovky, i ty starší jako dáma. Ptáčci vypadá na zajímavou hru. Myslím, že u her je nejdůležitější pobavit se. A to ani tak nezáleží na hře, jako na hráčích .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, spoluhráči jsou velice důležitým prvkem :-) nicméně každá hra se hodí pro trochu jiný typ lidí :-) ikdyz my můžeme všechno :-)

      Vymazat
  13. Na Osadníky jsem koukala, dřív jsem si je přála :-D A jinak Dobble doporučuji nejenom pro děti. My s přáteli hrajeme Jungle speed a bože, neskutečná zábava! A karetní hru Uno, dokážeme tyto dvě hry hrát klidně 4 hodiny. :-) A na nějakou tu erotickou hru už jsem také koukala, ale myslím, že by se nám to stejně válelo v šuplíku :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak podle mě je erotická hra tak na jedno použití, na zábavu a zvědavost, spíš zajímavý dárek. Uno je klasika k moři :-)

      Vymazat
  14. Od Albi mám ráda všechny mozné deskovky, Party ALIAS se mi upřímně líbí nejvíce:)

    www.melissahartford.blogspot.com
    Melissa Hartford | lifestyle & fashion blogger
    Instagram

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klasika, taková nejznámější hra. My teď na víkend bereme třeba Dixit, ikdyz ho tu nezminuji, je to taky odpočinková hra

      Vymazat
  15. My máme spoustu deskovek a už je spíše nekupujeme, protože je ani moc nehrajem. Poslední, kterou jsem koupila byly ty nevinné hrátky, ale z mého hlediska se to spíše hodí pro začínající pár, který v sobě má ještě takovou tu jiskru a chuť se poznávat a poznávat co kdo má rád. :) Navíc u některých kartiček je problém, že pár musí bydlet spolu, nebo mít alespoň jeden z nich vlastní domácnost.. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě souhlasím, že se to nedá hrát každý den:-) a je to možná dobré třeba pro milence :-D

      Vymazat
  16. Dooble znám a je fakt, že i děti zabaví :) Pěkný článek :)

    OdpovědětVymazat
  17. Super nápad podarovať na Vianoce nejakú hru :) Ja mám doma Party Alias a tá je skvelá, je pri nej veľa zábavy :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeden rok jsme právě takto darovali, nakonec jsme o Vánocích hráli hry a bylo to super

      Vymazat
  18. My už taky deskovky nehrajeme. Naposled s dětmi v pubertě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnešní moderní hry jsou hodně rozdílné, od těch co se hrávali před lety. Chce to dám jim šanci a vyzkoušet něco nového 😊

      Vymazat
  19. Na křídlech jsem s manželkou jednou hrál u známého a bavilo nás to. Hru máme v plánu brzo pořídit. Hrajeme hlavně s pětiletou dcerou takže většina her je pro děti. Máme Dobble Kids což je postřehovka, na obrázcích jsou zvířátka a je jich tam méně než u klasického Dobblu. Karak jsme kupovali nedávno a hrajeme docela často.
    Když máme večer s manželkou čas tak si rádi zahrajeme Kartografy. Na mapový list se podle vyložené karty zakresluje nějaký terén (pole, řeka, obydlí..) jako terisový dílek. Hraje se na čtyři kola (jaro, léto, podzim, zima) a vždy se boduje podle zadání na dané období. Za každé období se vykládá několik karet, v zimě pak nejmíň. Třeba na jaře mít co nejvíc budov po šesti a více políček.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že dokud se hra nezahraje, těžko se posuzuje. Každopádně s "Na křídlech" plně souhlasím. Dobble Kids je tedy skvělá varianta pro mrňouse. Kartograf neznám vůbec, ale zní to dobře 😊 Díky za tipy Martine

      Vymazat

Jsem moc ráda, že jste si udělali čas na čtení mých článků!

Veškerý materiál na těchto stránkách je chráněn autorským zákonem, Copyright Janina Pálková

Translate