Dort s květinami a ovocem

února 12, 2019

Poslední dobou jsem si všimla dortů zdobených živými květinami, ovocem a třeba i makronkami. Často ve tvaru písmene, nebo číslice. Moc se mi líbilo, jak se teď dorty zdobí a tak jsem si řekla, že taky jeden zkusím. Ačkoliv na recepty moc nejsem, tento je velice jednoduchý, nepečený.

dort_s_makronkami, dosrt_s_ovocem




Obtížnost: Lehké


Co potřebujeme:

  • 4 kysané smetany
  • 1 šlehačka na vaření
  • 5 vanilkových cukrů
  • 1x balení piškotů (na dort)
  • 1x balení cukrářských piškotů (dlouhých) na zdobení
  • ovoce dle libosti, na dort použité: 3x kivi, 6x mandarinka
                                 na dozdobení: 1x hrozen vína, borůvky, jahody, maliny
  • květiny dle libosti, já měla 3 růžičky a 2 květy alstromérie (ideální na zdobení jsou i chryzantémy, nebo gerbery)
  • kovová forma na dort střední velikosti
Dort:

Nejprve našleháme šlehačku, do které přidáme zakysané smetany a vanilkové cukry. Vše promícháme a tím nám vznikne krém.
Na spodek formy vyskládáváme první patro z piškotů. Poté přidáme vrstvu krému, na kterou dále pokládáme plátky kivi. 
Další patro bude zase krém→ piškoty→krém→mandarinky→krém→piškoty. Nechte si maličko krému na druhý den (na poslední patro). Teď dort zatížíme (např. těžkým talířem). Ideálně přes noc do druhého dne, aby nám piškoty změkly. 
Druhý den jen hořejšek potřeme poslední vrstvou krému (stačí tenká vrstva). 

Zdobení:

Jako první si připravíme veškeré ovoce a odřežeme květy od stonků (vše omyjeme).
Pak si vyndáme dort z korpusu a jeho obvod "oblepíme" cukrářskými piškoty. Stačí je tlakem lepit na dort, "chytí" se na krém dortu samy. Aby držely, tak je nakonec přivážeme silnější stuhou. 
Teď už zbývá jen samotná fáze zdobení. Přijde mi hezčí, když je alespoň místy podklad - tedy krém vidět. Květiny i ovoce můžete pokládat dle Vaší fantazie, třeba kolem dokola, jako to mám já.

nepečený_dort

Doufám, že jsem Vás (já absolutní antitalent v kuchyni) inspirovala a dort se podaří i Vám, stejným začátečníkům jako jsem já :-)
Jinak byl výborný! :-D

                                                                                                                                                                                           

You Might Also Like

24 komentářů

  1. Krásný dort na pohled a určitě bude dobrý i chuťově.

    OdpovědětVymazat
  2. Prý byl výborný, ale nechci se chlubit :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Juuuu, Jani, ten se ti opravdu povedl. Vypadá nádherně a věřím, že byl výborný. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Marti, myslím, že na to jaký jsem amatér se to povedlo :-)

      Vymazat
  4. Olalá! Jani, suer recept, takovýhle mám nejradši, já jednou dělala podobný-kitkat, ale pečený. Hned prubnu na něčí narozky! Vypadá luxusně!<3
    Měj se prima,
    ByGabra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem chtěla zkusit se sladkostma, kinder a tak, nemáš foto pro inspiraci? :-) Musím říct, že jsem byla docela ráda, že jsem ho nakonec nenechala dělat v cukrárně :-)

      Vymazat
  5. Na sladké posledni dobou nejsem, ale tady bych si asi dala:)))
    Díky za virtuální návštěvu na mém blogu Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evco, nemáš zač, tvůj blog je nádherný 😊! Ráda se zase přijdu podivat... Dort ve finále tak sladký není, takže by ti určitě chutnalo 😊

      Vymazat
  6. Nádherné, tuším, že by mne nemusel nikdo dvakrát přemlouvat :)
    Jen, je tak krásný ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji pěkně, já se vyřádila po všech stránkách a jsem moc ráda, že se líbil, v kuchyni moc přeborník nejsem 😊

      Vymazat
  7. Mňam, dortík vypadá úžasně, taky se mi moc líbí tyhle ovocné dorty :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, já teda mám radši čokoládové, ale na tenhle a tiramisu dort prostě nedám dopustit :-)

      Vymazat
  8. Tak to je moc krásný dortík!:)

    OdpovědětVymazat
  9. Podobný dort jsem kdysi taky dělala, ale ten tvůj je mnohem hezčí i vizuálně :D Jsi šikovná a děkuji za recept :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-P to se hezky poslouchá :-), ale věřím, že ten tvůj byl taky úžasný!

      Vymazat
  10. Dort se Ti povedl překrásný! A přesně tenhle přítel miluje, akorát dáváme z ovoce kiwi, banán a jahody :) Zrovna si na něj vzpomněl a chce ho po mě o víkendu připravit, tak ještě uvidím, jestli mu udělám tu radost :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, jinak s přítelem máme podobné problémy :-D Až bude zase v létě hodně ovoce, budeme dort dělat pravidelně :-)

      Vymazat
  11. Vyzerá veľmi chutne. Budem veľmi rada ak sa zastavíš aj na mojom blogu.
    Môj blog: https://lifeforjul.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  12. Tyyy jo, tak to teda vypadá dobře :O. Akorát ty piškoty okolo bych asi vynechala, abych nedostala cukrovej záchvat:D.

    Verča ze Ztracena v Praze

    OdpovědětVymazat
  13. Tenhle je ale krásný a to nemusí byt ve tvaru žádné číslice nebo písmene. Moc se ti povedl! Také chci jednou zkusit dort, který je takto převázaný :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  14. Tak ten se ti povedl :O ♥ Vypadá fakt skvěle :) Moc se mi líbí tvůj blog a styl psaní, dávám odběr! :) Taky píšu blog, budu ráda když mrkneš ke me a staneš se pravidelným čtenářem :) https://fitfoodhealthy95.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda, že jste si udělali čas na čtení mých článků!

Veškerý materiál na těchto stránkách je chráněn autorským zákonem, Copyright Janina Pálková

Translate